DYS hatası, unable to launch the application çözüm önerileri


DYS’de özellikle güncellemelerden sonra Java hataları ile karşılaşılabilmektedir. Bunların başında da Java JNLP “Unable to launch the application” hatası gelmektedir.
DYS hatası, unable to launch the application çözüm önerileri
Doküman Yönetim Sistemi kısa adı ile DYS ile birlikte tüm resmi yazışmalar elektronik ortamda yapılmaya başlandı. DYS hataları da zaman zaman kullanıcıları zor durumda bırakmaktadır. DYS bağlanamamak uzun süre güncelleme sayfasının kapanmaması gibi durumlar özellikle interneti yavaş olan okullarda sık sık rastlanılmaktadır. Bu yazımda Unable To Launch The Application hatası ve çözümü için birkaç açıklamada bulunacağım.
Unable To Launch The Application Hatası
Bu hatayı bende aldım ve sebebinin güncelleme sırasında java dosyasının hasar almasından kaynaklı olduğunu gördüm. İnternet sitelerinde farklı farklı çözüm yolları bulunurken hepsini denemesine rağmen hala aynı hatayı almayı sürdüren öğretmen, idareci arkadaşlar bulunmaktadır.
Öncelikle bu hatayı alan arkadaşların bilgisayarlarında ekranları şu şekilde;
Unable To Launch The Application
ÇÖZÜM 1
Unable To Launch The Application hatasının ilk çözüm önerisi;
Bilgisayarım’a tıklayın sonra C diskine tıklayın oradan Kullanıcılar klasörüne giriş yapın oradan kullanıcı seçin ve açılan klasörde .java.policy adlı dosyayı bulun. Eğer bu dosya yoksa sorun bu dosyanın olmamasından kaynaklıdır. Eğer bu dosya varsa o zamanda bu dosya sorunlu durumdadır.
DYS hata
Dosyayı nasıl ulaşacağınızı yukarıda mavi okla gösterdim, dosyada kırmızı çerçeve içerisine aldığım dosyadır. Bu dosyayı silin. Bu dosyayı sildikten sonra aynı yere yenisini yükleyeceğiz. İndirdiğiniz bu dosyayı o klasöre atın. Sorununuz büyük ihtimalle düzelecektir.
ÇÖZÜM 2
Birinci çözüm yolunda sonuca ulaşamadıysak aşağıdaki adımları izleyerek ikinci çözüm yoluna geçelim. Sırasıyla aşağıdaki işlemleri yapınız.
- Denetim Masası
- Java
- General/Settings
- Delete Files/ok
Sonrasında sorun çözülecektir.
ÇÖZÜM 3
Unable To Launch The Application hatası hala devam ediyorsa çözümü için Denetim masasına giriş yapın Java Kontrol Paneli üzerinden General sekmesine oradan da Temporary Internet Files — View — Java Cache Viewer kısımlarına gelin, bütün görünenleri seçin ve silin.
TARAYICI GEÇMİŞİ TEMİZLEME
Unable To Launch The Application hatasının çözümü için hala sorun varsa lütfen tüm internet tarayıcılarınızın geçmişini temizleyin. Mozilla, chrome, İE hangisinde DYS kullanıyorsanız özellikle onun tarama ön bellek geçmişini en baştan itibaren temizleyin. Sorun devam ediyorsa yeniden kurulum yapmaktan başka çaremiz kalmıyor.
SİSTEM GERİ YÜKLEME
DYS programı en son hangi gün sorunsuz ve problemsiz çalışıyorsa o gün için sistem geri yükleme yapılabilir. Örneğin 4 gün önce DYS sorunsuz çalışıyorsa sistem geri yükleme yaparak o güne gidilebilir. Sistem geri yükleme nasıl yapılır bunun için destek alabilirsiniz. Bunu burada benim anlatmam uzun sürer.
YENİDEN KURULUM
DYS kurulumu yeniden yapacağız. Tüm DYS dosyalarını yeni kurulum ile yenilemiş olacağız. Öncelikle bilgisayarınızda mevcut DYS kurulum dosyalarını KULLANMIYORUZ. Katılımsız 8.121 kurup tekrar deneyeceğiz. Bunun için TIKLAYIN inen dosyalarla DYS yeniden kurun. DYS kurduktan sonra kontrol et aşamasında tüm linklere tıklayıp onarın diyerek sorunu kökten çözebilirsiniz.
TÜRKÇE KARAKTER SORUNU
Windows 10 ve Win 7 kullanıcılarının bazılarında Türkçe karakter sorunundan dolayı da bu hatanın olduğunu görüyoruz. Yukarıda anlattığım işlemleri yapmanıza rağmen hala Unable To Launch The Application sorunu devam ediyorsa sorun C sürücüsündeki kullanıcılar klasöründe kullanıcı isimlerinde Türkçe karakter olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bunun yapılması içinde bilgisayara format atıp içinde Türkçe karakter olmayan yeni bir kullanıcı isimli bir Windows kurulmalıdır.
Unable To Launch The Application hatasının çözümü ile ilgili bilgi vermeye çalıştım. Umarım sorununuz giderilmiştir, sorununuz devam ediyorsa lütfen yorumlar kısmından belirtiniz.



